Zamień klienta w swojego klienta - praktyczne porady
Zamień klienta w swojego klienta - praktyczne porady
autorem artykułu jest Joanna Wiejak
Umawiasz się z klientem w biurze, a może z klientką w czasie lunchu? To będzie spotkanie towarzyskie, czy biznesowe? W tygodniku internetowym CashFlow&You zamieszczono właśnie artykuł z poradami na temat nawiązywania efektywnych relacji z klientami i dobrych praktyk skutecznej sprzedaży.
ArtykuÅ‚ powstaÅ‚ w oparciu o wykÅ‚ad Jamesa Rogersa z Kanady, Prezesa Åšwiatowego klubu MDRT (Million Dollar Round Table) the Premier Association of Financial Professionals, pod tytuÅ‚em „10 sposobów na osiÄ…gniecie Top of the Table”, wygÅ‚oszony na konferencji w Warszawie dnia 20.03.2008.
Wyobraź sobie, że masz przed sobą ważne zadanie: potencjalnego klienta musisz zamienić w swojego klienta. Aby to się udało, musisz zaplanować każdy krok. Idąc na spotkanie musisz wiedzieć, co chcesz uzyskać. Musisz się zastanowić, co w trakcie tej wizyty chcesz osiągnąć.
Musisz wiedzieć, po co idziesz do klienta i co chcesz osiągnąć, bo inaczej będzie to spotkanie towarzyskie, a nie biznesowe. Musisz mieć plan, który będzie stanowił przewodnik spotkania.
W trakcie rozmowy z klientem powinno robić się zapiski, nawet te mało istotne. Takie małe drobiazgi mogą okazać się istotne. Jeśli zwracasz uwagę na drobiazgi i o nich pamiętasz, a klient to zauważy, to będzie też wiedział, że zwracasz uwagę i dbasz o szczegóły umowy.
Słuchaj i zadawać mądre pytania. Nie przerywaj wypowiedzi klienta. W trakcie spotkania klient powinien mówić dwa razy więcej. Pytania są bardzo ważne. Słuchaj, słuchaj i słuchaj, co klient ma do powiedzenia, zanim przedstawisz radę. A kiedy już ją wypowiesz, musi być zgodna z tym, co wcześniej usłyszysz od klienta.
Artykuł jest rozwinięciem relacji z konferencji MDRT, w trakcie której najlepsi pośrednicy i doradcy finansowi z Polski oraz goście, zaproszeni z innych krajów, przekazują praktyczne wskazówki jak budować swoją wartość i odnosić sukcesy w sprzedaży.
„Jak potencjalnego klienta zmienić w naszego klienta?” Swoje sposoby na osiÄ…gniecie sukcesu finansowego, wynikajÄ…ce z wielu lat doÅ›wiadczeÅ„ w sprzedaży, przedstawia James Rogers z Kanady, Prezes Åšwiatowy MDRT. PeÅ‚na treść artykuÅ‚u dostÄ™pna jest w tygodniku internetowym CashFlow&You nr 44 (14/2008), wydawca: e-ProfitSystem http://newsletter.cashflowandyou.pl.
--
Joanna Wiejak
CashFlow&You Tygodnik dla Inwestorów: biznes, finanse, nieruchomości.
Kursy-Finansowe.pl Inwestowanie to pasja i sposób na duże pieniądze.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Dlaczego warto spędzić wakacje nad morzem?
Rolna hossa z haczykami
Lokata strukturyzowana kontra fundusz Arka Akcji
Giełda Papierów Wartościowych: rozwój czy regres?
Umrzeć w deszczu (pierwszy roździał tej powieści)