AKUSTYKA BIUR tegorocznym hasłem Międzynarodowego Dnia
AKUSTYKA BIUR tegorocznym hasłem Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem
autorem artykułu jest Jacek Danielewski
25 kwietnia już po raz dziewiąty FABRYKA CISZY, firma konsultingowa z zakresu akustyki w architekturze wraz z partnerami organizuje działania edukacyjne związane z promocją świadomości i znaczenia hałasu w środowisku życia człowieka. Szeroką akcję edukacyjną wspierają wydawnictwa oraz portale internetowe związane z branżą budowlaną, inwestycyjną i biurową. Tegorocznym hasłem przewodnim działań jest AKUSTYKA BIUR. Hałas w pracy biurowej jest słabo postrzegany z punktu widzenia ekonomii firm. Z przeprowadzonych w wielu krajach badań wynika, że hałas w biurze jest ważnym czynnikiem obniżającym wydajność pracy pracownika. Tegoroczne działania edukacyjne mają na celu przedstawienie znaczenia hałasu w biurach dla ekonomii firmy i zaprezentowanie sposobów przeciwdziałania, jakie należy zastosować. Promocja wiedzy o tworzeniu przyjaznych akustycznie przestrzeniach biurowych odbędzie się na kilku płaszczyznach. W dniu 25 kwietnia 2008 r. w Warszawie zostanie zainaugurowany cykl szkoleń dla menadżerów biur i dyrektorów administracyjnych biurowców poświecony komfortowi akustycznemu biur oraz budynków biurowych. W kolejnych miastach odbędą się szkolenia w maju i czerwcu. Celem szkoleń jest dostarczenie menadżerom praktycznej wiedzy o czynnikach akustycznych wpływających na pracę biura pozwalającej na zmniejszenie kosztów tworzenia i funkcjonowania biur. Szkolenie obejmuje informacje o funkcjonowaniu dźwięku w przestrzeni biurowej, budowie budynków, sposobach aranżacji przestrzeni biurowej i wpływie czynników organizacyjno-pracowniczych na komfort akustyczny. Uzyskana wiedza pozwoli stworzyć komfortowe akustycznie biuro przy optymalizacji wydatków na inwestycję, jak najlepiej zagospodarować i wyposażyć biuro. Uczestnicy szkoleń poza materiałami szkoleniowymi otrzymają nieodpłatnie ekskluzywną publikację o akustyce w biurach opracowaną specjalnie na IX polską edycję Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem. Książka pt. AKUSTYKA BIUR. Podręcznik dla menedżera biura. jest pozycją z dziedziny facility management specjalizowaną w zakresie akustyki w architekturze. Adresatami podręcznika są menadżerowie biur, inwestorzy, dyrektorzy administracyjni i zarządcy budynków biurowych. Z lektury dowiedzą się oni, jakie czynniki akustyczne związane z funkcjonowaniem budynku biurowego i biura wpływają na komfort akustyczny pracy pracowników biurowych. Obszerne informacje o parametrach klimatu akustycznego, wyrobach budowlanych i wyposażeniu biurowym, a także liczne schematy pozwolą na precyzyjniejsze wyartykułowanie potrzeb oraz wybór optymalnych rozwiązań dla konkretnego przypadku. Dzięki lekturze książki dyrektorzy centrów telefonicznych będą mogli lepiej oszacować ekonomię wyboru najmowanej przestrzeni oraz zoptymalizować ustawienie stanowisk konsultantów i dokonać wyboru optymalnych słuchawek.
Z okazji tego dnia ukaże się kilka merytorycznych artykułów w takich branżowych czasopismach jak Świat Szkła, Facility Manager i Modern Office Manager. Artykuły będą poruszały problematykę nie tylko jakości pracy, ale również wyboru przestrzeni biurowej na rynku komercyjnym. Budujący budynki biurowe dowiedzą się np. jak wybrać dostawcę fasady przeszklonej i jak ocenić wpływ hałasu zewnętrznego na klimat akustyczny wewnątrz biurowca. Dla menadżerów, głównie tworzących nowe biura w związku z rozwojem firmy, została przygotowana ankieta oceniająca zadowolenie pracowników z dotychczasowych, akustycznych warunków pracy. Każdy zarządzający biurem, zanim zacznie wydawać fundusze na poprawę warunków pracy, powinien zebrać informacje w celu zoptymalizowania wydatków i uzyskania największych efektów. Ze względu na to, iż centra telefoniczne są najbardziej zaludnione i narażone na dyskomfort akustyczny, ankieta jest przede wszystkim adresowana do menadżerów call center. Badanie ankietowe Akustyczne warunki pracy konsultantów centrów telefonicznych można przeprowadzić na dwa sposoby: pobrać kwestionariusz (przygotowany do pobrania plik z pytaniami), wydrukować go i rozdać pracownikom, a następnie samodzielnie przeanalizować, lub zarejestrować się na stronie www.akustyka.pl/callcenter, otrzymać kod dostępu i postępując według wskazówek zawartych w otrzymanej instrukcji przeprowadzić badanie za pośrednictwem internetu wśród konsultantów. Oba warianty ankiety są bezpłatne. W drugim przypadku zarejestrowany menadżer otrzymuje zagregowane wyniki ankiety wraz z krótkim komentarzem od konsultanta FABRYKI CISZY. Badanie jest anonimowe, a wyniki poufne.
Wszystkich zainteresowanych zwiększeniem swojej wiedzy o komforcie akustycznym w przestrzeniach biurowych zapraszamy do skorzystania z oferty działań edukacyjnych, a więcej informacji o Międzynarodowym Dniu Świadomości Zagrożenia Hałasem znajdą Państwo na stronach www.cisza.akustyka.pl.
--
mgr inż. wibroakustyk Jacek Danielewski
Główny Konsultant ds. Akustyki w Architekturze
FABRYKA CISZY
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Dlaczego warto spędzić wakacje nad morzem?
Rolna hossa z haczykami
Lokata strukturyzowana kontra fundusz Arka Akcji
Giełda Papierów Wartościowych: rozwój czy regres?
Umrzeć w deszczu (pierwszy roździał tej powieści)